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Régulation de tension

Freins à hystérésis à axe creux

 
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Freins à hystérésis à axe creux (LB)

SpecificationsApplicationsFiche TechniqueManuel
LB
Magtrol développe des freins à hystérésis avec des alésages traversants de grande dimension (freins à axe creux), sans axe ou sans roulement. Ces freins sont utilisés pour la régulation de tension lors de gainages ou de tressages, ou lorsque des palpeurs de mesure de tension sont utilisés. Les freins à hystérésis à axe creux sont utilisés, par exemple, pour la fabrication de câbles, de fils, de fibres optiques, de cordages et de bandes. Ces freins sont caractérisés par leur couple agissant sans à-coups, reproductible avec précision et complètement indépendant de leur vitesse de rotation. Magtrol met à disposition de ses clients des freins qui permettent des vitesses de rotation allant jusqu'à 8000 tmin-1.
Les freins à axe creux produits par Magtrol se composent de deux éléments: un ensemble stator/boîtier et un rotor. L'ensemble stator/boîtier est normalement monté dans la partie statique de la machine. Quand au rotor, il est fixé sur l'axe et tourne concentriquement à l'intérieur de l'ensemble stator/boîtier.
Tant l'ensemble stator/boîtier que le rotor sont livrés avec des alésages, ainsi que des trous de fixation standard. Sur demande, des exécutions spéciales, adaptées aux besoins des clients, sont également disponibles. Il est cependant possible que certaines modifications telles que des alésages de plus grande dimension, réalisées sur les freins, aient des répercussions sur les caractéristiques de ceux-ci.
Des accessoires tels que des flasques de montage, des alimentations, des courbes couple/courant et des variantes de frein fonctionnant avec des tensions d'excitation de bobine différentes, sont également disponibles.
 
Operating Considerations
Alignment Notes
  • The pole/case assembly and the rotor are shipped as separate items.
  • It is the responsibility of the machine designer to assure proper alignment of the mating brake parts in the final assembly.
  • These components must be mounted so that the concentricity and perpendicularity between the rotor and pole does not exceed the specified tolerances.
  • Refer to individual LB model drawings for further details.
 
Additional Information
At the standard bore diameters, actual brake torque at rated current will normally exceed the minimum guaranteed values. Larger bore diameters can be provided, however, reductions in performance will result as bore diameters are increased. Any modification to a large bore brake should be reviewed in detail with Magtrol before ordering.
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Specifications
For complete technical specifications and a general dimension drawing, download the data sheet. For detailed dimension drawings… Calculators
Click on the icon in the table below. A PDF document will open in a new window.
(Adobe Acrobat Reader 7.0, or later, is required.)
Model Minimum
Torque at
Rated Current
Rated
Current
Maximum
Speed*
Kinetic Power** View
Drawing
5 Minutes Continuous
N·m mA rpm W W PDF
LB-250M-2 1,50 270 3000 450 110
LB-450M-2 3,00 442 2500 670 160
LB-750M-2 5,00 383 2000 1000 200
LB-1750M-2 12,00 500 1800 1200 350
* Higher speeds available on special basis.
** Kinetic power ratings are maximum values based on limiting coil and/or bearing temperature to approximately 100 ºC, and should not be exceeded. Actual values in service may vary ±50% depending on mounting, ventilation, ambient temperature, etc.
***Standard coil voltage is 24 VDC. 90 volt and non-standard coil voltages are available. 12 VDC coils are available on LB-250M through LB-750M models.
 
This icon also indicates that a 3D Solid Model is available for this unit.
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Applications
The straightforward design of Magtrol Hysteresis Brakes and Clutches has made them ideal for unique applications requiring special equipment interface or mounting configurations, such as our Large Bore Brakes, which are widely used on special equipment for helical wrapping and braiding operations.
 
Helical Wrapping Typical helical wrapping operation in which a rotating spindle winds onto a laterally moving core with the supply reel tension being controlled by a Magtrol Hysteresis Brake.
Flyer Control Flyer Control: The brake pole/case assembly is bolted to the machine frame and a hollow shaft, with bearings, is mounted in the pole. The hollow shaft, rotor and flyer bobbin form one assembly to tension the winding material.
 
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Magtrol SA (Suisse): +41 26 407 3000 • magtrol@magtrol.ch | Magtrol Sarl (France): +33 1 40 09 6161 • magtrol@magtrol.fr
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